Moje práce
Tuto Čízu jsem kompletoval s požadavkem o co největší zachování původního vzhledu - patiny, takže to bylo spíše zakonzervování stroje s výměnou poškozených nebo doplnění chybějících dílů (staré tlumiče výfuků se nepodařilo v ucházejícím stavu sehnat).
Opravil jsem prasklý rám pod nádrží, vyměnil všechna ložiska, obul nové pneumatiky, repasoval přední a zadní tlumení, namontoval nová lanka, elektriku a vyměnil všechny gumové díly. Na motoru jsem řešil po celkovém očištění jen spojku, primární řetízek a zapalování .
Japonská malorážka postavená z tří beden dílů původního Géeska s TP a napůl rozebraného Géenka z Francie. Lehká úprava podsedlového rámu a zkrácení sedla. Přední světlo a štítek z bouraného Bandita. Hodně nových dílů jak v motoru, tak i na celé motorce. Lehká úprava výfukového svodu a naladění karburátoru na plný výkon 11kW :-).
Plechové díly sjednoceny potažením jutové tkaniny a zalakovány lodním lakem.
Italský moped nezjištěné značky ve stylu našeho Stadiona z 60.tých let. Na prvních fotkách nálezový stav. Po odmontování nádrže se objevil kus rámu v původní barvě, celý rám byl tedy zbaven štětkolaku opatrně nitroředidlem, našel jsem i původní linky a obtisky, bohužel nečitelné.
Motor dvoutaktní padesátka NSU s tříkvaltovou převodovkou - provedena kompletní generálka s použitím náhradních dílů z Německa, lanovody jsem vyráběl dle původních, chromové díly vyleštěny.
Moped dostal nové pneu Continental, sedlo opravil p. Nouzák z Uhříněvsi, byl doplněn boční stojánek.
Při zkušebních jízdách mě překvapila pružnost motorku NSU a jeho ochota jít za plynem, také řazení rychlostí se s naším Stadionem nedalo srovnat - rychlosti převodovka řadila i pod plynem.